Sensasi

Saya sanggup Apa sahaja demi Suami saya

Tertawa Bersama Menangis Berdua
Tertawa Bersama Menangis Berdua

Dia (wanita yang mendukung suaminya) adalah Roesmayanti,lulusan politeknik wanita yang selalu ceria,hampir tidak pernah didengar mengeluh bahkan hingga kehari ini,meskipun derita yang menimpa suaminya itu sangat berat,tutur sapanya masih nampak segar ketikan dihubungi pemberita.

Roes bercerita pada tahun 2015 lalu hampir bersamaan dengan kelahiran anak lelakinya yang pertama suaminya mengeluh rasa sakit tekak yang teramat sangat.


Setelah membuat pemeriksaan di hospital doktor mengesahkan suaminya itu mengidap penyakit Tuberkulosis TB sejenis penyakit pernafasan yang menular akibat infeksi disebabkan oleh bakteri yang lebih dikenali dengan batuk kering.
Setahun berlalu,penyakit suaminya semakin hari semakin teruk hingga tidak boleh berjalan,bahkan makan pun harus menggunakan paip yang di masukkan dari lubang hidung karena mulutnya sudah tidak bisa dibuka.
Sejauh ini Roes yang bekerja sebagai cikgu tuisyen bahasa inggeris terpaksa mengurangkan jumlah anak muridnya semata mata untuk mngurus suaminya yang sakit dan juga anaknya yang masih berusia 1 tahun 3 bulan.
Pun begitu beliau tidak pernah meminta sumbangan atau derma kepada orang lain,beliau berjuang mencari nafkah seorang diri bagi mencukupi biaya pengobatan suami dan juga keperluan anak mereka.
Bagaimanapun dugaan yang menimpa Roes dan suami, beliau berkata” saya hanya perlukan doa,saya mengeluh pun tidak akan mengurangi beratnya masalah yang saya alami,lebih baik saya senyum,meskipun menyimpan seribu duka,sekurang kurangnya saya memberikan sedikit kebahagiaan bagi orang yang melihat saya senyum” katanya.
Beliau yang enggan mendedahkan identiti penuh memohon kepada ramai untuk mendoakan kesihatan suaminya tercinta.
Baca lagi »

Sumber : Citeheboh

About Admin

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.